Wednesday, December 22, 2021

Bör körningsåldern höjas till 18 uppsats

Bör körningsåldern höjas till 18 uppsats



Kan lagligt sett som att rattfylleri incidenter bland. Antalet dödsolyckor per körd mil är ungefär hälften så hög för tonåringar i åldrarna 18 eller 19 som för och åringar. Den ska inte höjas eftersom sexton är en bra ålder att börja köra. När barn övergår till vuxen ålder lär de sig att köra bil och börjar pendla själva till sina ärenden. Hälsoproblem spelar roll i debatten om ålder.





Nya Inlägg



Det finns några starka, databaserade argument att framföra för att höja minimiåldern för körning. Insurance Institute for Highway Safety IIHS sa nyligen att stater borde göra en U-sväng på körålder för att rädda liv. Gruppen föreslår att man höjer åldern för att få körkort till 17 eller till och med. Idén förtjänar allvarliga överväganden, om den faktiskt minskar bilolyckor, den vanligaste dödsorsaken bland tonåringar. När eleverna får sina licenser blir de mer självständiga. Annan bör körningsåldern höjas till 18 uppsats anledningen till att sätta den lagliga köråldern till 16 eller 17 är att det skulle ge barn möjligheten att få mer erfarenhet på vägen.


Så även om de höjde köråldern till 18 eller 19, är nya förare nya förare. Starka restriktioner för nattkörning och tonårspassagerare, samt höjning av körkortsåldern, minskade antalet dödsolyckor och anspråk på försäkringskollisioner. Enligt Insurance Institute for Highway Safety: Totalt 2 dog tonåringar i åldrarna i motorfordonsolyckor under Risken för motorfordonsolyckor är högre bland tonåringar i åldern 16–19 än bland någon annan åldersgrupp. Faktum är att tonårsförare i denna åldersgrupp per körd mil löper nästan tre gånger så stor risk som förare som är 20 år eller äldre att råka ut för en dödsolycka. I hela landet är 43 procent av förstaårsförarna och 37 procent av andraårsförarna inblandade i bilolyckor.


Dödsfrekvensen för motorfordon i befolkningen nådde sin topp med. Den nuvarande siffran är In, dödsfrekvensen var 1. Döda vinklar och speglar bör kontrolleras varje sekund före och efter filbyte. Distraherad körning Distraherade förare är den främsta orsaken till bilolyckor i USA. En distraherad förare är en bilist som avleder hans eller hennes uppmärksamhet från vägen, vanligtvis för att prata i mobiltelefon, skicka ett sms eller äta mat. Mänsklig bör körningsåldern höjas till 18 uppsats — De inblandade personernas beteende — såsom: avsiktligt risktagande; distraktion mobiltelefoner, musik, bör körningsåldern höjas till 18 uppsats ; trötthet som resulterar i dålig koncentration; körning medan påverkad av alkohol eller droger; försening som resulterar i fortkörning; åsidosättande av vägregler; att välja det osäkra alternativet som ...


Som den vanligaste orsaken till dödliga kollisioner har fortkörning fått uppmärksamhet från federala och statliga myndigheter och organisationer som studerar olika aspekter av fortkörning. Under de senaste åren har NHTSA identifierat hastighetsmönster bland förare. Börja skriva ditt sökord ovan och tryck på Retur för att söka. Tryck på ESC för att avbryta. Hoppa till innehållet Hem Hur kommer det att hjälpa att höja köråldern till 18 år? Ben Davis 13 maj, Hur kommer det att hjälpa att höja köråldern till 18 år? Antalet dödsolyckor per körd mil är ungefär hälften så hög för tonåringar i åldrarna 18 eller 19 som för och åringar. Det kommer att göra tonåringar mer aktiva. Skulle höja köråldern rädda liv?


Ska köråldern höjas till 18 för- och nackdelar? Att hålla tonåringar säkra är det primära argumentet för att höja köråldern. Fördelar: Hälsa och utveckling. Hälsoproblem spelar roll i debatten om ålder. Nackdelar: Att ta sig dit de behöver vara. Många tonåringar är upptagna med fritidsaktiviteter, jobb, volontärarbete och umgänge. Nackdelar: Utbildning och erfarenhet, bör körningsåldern höjas till 18 uppsats. Varför ska inte köraråldern höjas till 18?? Varför är 16 års ålder för körning? Hur många procent av åringarna råkar ut för bilolyckor?


Vilken är den farligaste dagen på veckan att köra? Lördagar Är tonåringar mer benägna att krascha? Hur ofta råkar nya förare ut i olyckor? Hur många procent av förarna dör? Hur många sekunder framåt kan en förare se? Vilken är den främsta förarens åtgärd som orsakar krascher? Vilka är de sex huvudfaktorerna som bidrar till trafikolyckor? Mänskliga faktorer — beteendet hos de inblandade personerna — såsom: avsiktligt risktagande; distraktion mobiltelefoner, musik, vänner; trötthet som resulterar i dålig koncentration; körning medan påverkad av alkohol eller droger; försening som resulterar i fortkörning; åsidosättande av vägregler; att välja det osäkra alternativet som en ... Vad är den största orsaken till kollisioner?


Vilka åtgärder kan förare vidta för att skydda miljön? Kör långsammare och smartare. Håll dig uppdaterad med regelbundet underhåll. Ge förnybara bränslen ett försök. Kontrollera dina däck regelbundet. Använd rätt sorts olja. Öva på att växla växlar. Gå, cykla och ta kollektivtrafiken. Vad kan en tonåring göra för att hjälpa miljön? Livsmedelspåsar av plast som slängs ut hamnar på soptippen eller i andra delar av miljön. Skriv ut så lite som nödvändigt. Använd en återanvändbar dryckesbehållare, bör körningsåldern höjas till 18 uppsats.


Spara elektricitet! Spara vatten. Undvik att ta bil eller samåka när det är möjligt, bör körningsåldern höjas till 18 uppsats. Föregående artikel Vad är en synonym för att stå upp för det du tror på? Nästa artikel Varför bör inte köraråldern höjas till 21? Hem Lifehacks Artiklar Användbara tips Blogg FAQ Kontakter. Tillbaka till toppen.





4 huvudtyper av uppsatser



År för år har olycksfrekvensen i Malaysia varit på en stadig ökning. Olika faktorer sägs vara bidragande till denna vandring. En framträdande faktor har dock varit ett ämne för debatt de senaste åren. Det påstås att nyligen licensierade tonåringar har bidragit till att öka antalet allvarliga olyckor än någon annan grupp på vägen. Av denna anledning tror jag att åldern för att få en jag förstår att vissa tonåringar måste köra bil till jobbet eller skolan. Dessa saker har inte förändrats sedan jag var tonåring.


Jag säger att de ska köra till jobbet eller skolan, men med begränsningar. Med de flesta tonårsolyckor som inträffar på natten, finns det en viss lagstiftning som jag skulle stödja. Den kallas The Safe Teen and Novice Driver Uniform Protection STAND UP Act. mellan ett elevtillstånd och en vanlig licens. sjunker varje år från åldern 16 till 19" CNN. Det enda säkra sättet att sänka tonårsinblandade olyckor, för att inte tala om dödsfall, är att höja den lagliga köråldern. Tonåringar är begränsade Jag har en tonårsson som är berättigad i min delstat att få en begränsad licens just nu. Jag vet också hur hänsynslös och oansvarig han kan vara ibland. Detta är den främsta anledningen till att jag inte har låtit honom få sitt körkort vid det här laget. Det är bevisat i statistikerna och även med vetenskapen.


Jag vill att min tonåring ska vara en bra ansvarsfull förare. Jag skulle också vilja hålla honom vid liv och med mig. Inte på en kyrkogård eller i fängelse för att ha dödat någon av misstag. Jag anser att den lagstiftning som jag nämnde ovan är en mycket bra kompromiss i denna fråga. Mathew M Volpe Mr. Om den lagliga köråldern sänks, äventyrar vi livet för tonårsförare, såväl som passagerarna med dem? förare på vägen. Om vi ​​bara kan få körkort vid 21 års ålder, då tonåringar från 17 till 20 års ålder fler bilar på vägarna, desto större är sannolikheten för olyckor att inträffa. Detta kan bevisas med det häpnadsväckande antalet Med viss statistik och siffror som ges baserat på antalet dödsfall och olyckor som involverar denna åldersgrupp av manliga förare, åldern till 21 år har det minskat antalet rattfylleri och dödsolyckor.


En annan oro för tonåringar är vanligtvis mycket inflytelserik på yngre tonåringar från år gamla Hyde och Setaro. Yngre tonåringar tenderar att efterlikna tonårsvärlden. världen är i trubbel. Tonåringar har grupper bör komma fram och undervisa dessa tonåringar. Tonåringarna måste inse att om du Tonåringar Rebellious Years Folk säger att livs- och körförmåga jämfört med förare vid 18 års ålder. Därför finns det ett behov av att höja minimiåldern för körning till 18 år. Körkort har Köråldern bör höjas till en högre ålder som 18 år eftersom tonåringar sms:ar på sina telefoner medan de kör bil som utsätter dem för fara och andra.


När tonåringar hamnar i ett bilvrak ökar antalet bilvrak. De flesta tonåringar vill ha en bil för att... är exalterade när de kan köra. gov Allt de kan tänka på är att köra bil och friheten som följer med att köra. För många tonåringar är bilkörning det första steget till att bli vuxen eftersom de har frihet att göra nästan vad de vill... Hem Flashcards Skapa Flashcards Uppsatser Uppsatsämnen Skrivverktyg. Uppsatser Uppsatser FlashCards. Bläddra i uppsatser. Logga in. Flashcard Dashboard Essay Dashboard Essay Inställningar Logga ut. Hemsida bör körningsåldern höjas till 18 uppsats. Bör körningsåldern höjas till 18 uppsatsord 2 sidor Öppna dokument. Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. Visa mer.


Relaterade dokument Köråldern bör höjas till 18 Uppsats kunna gå var som helst? Läs mer.

No comments:

Post a Comment