Monday, January 31, 2022

Uppsats om vård

Uppsats om vård



Jag finner tillfredsställelse i mitt jobb och jag strävar efter att uppnå uppsats om vård höjder allt eftersom tiden går. Om vårdcentraler inte kan tillhandahålla hälso- och sjukvårdstjänster av hög kvalitet, uppsats om vård, de kommer att vara dömda att skära ner på sin sjukvård eller skriva ut patienter innan de blir fullständigt återställda uppsats om vård innan deras hälsa når det rekommenderade tillståndet. Hem Flashcards Skapa Flashcards Uppsatser Uppsatsämnen Skrivverktyg. Arbetet med This I Believe är gjort möjligt av individer som du. Upplevelsen som sticker ut för mig när det gäller att bry sig var när min mormor ramlade och bröt armen. Registrera dig för vår kostnadsfria, veckovisa podcast med utvalda uppsatser.





Relaterade dokument



Registrera dig för vår kostnadsfria, veckovisa podcast med utvalda uppsatser. Du uppsats om vård ladda ner de senaste avsnitten individuellt eller prenumerera för att automatiskt ta emot varje podcast. Läs mer. Vanliga frågor om This I Believe-projektet, utbildningsmöjligheter uppsats om vård mer Omtanke är en bra egenskap att ha. Vad är att bry sig? Att bry sig är när man gör en god gärning för någon, för det är det rätta att göra. När du bryr dig om någon gör du skillnad i världen med vänlighet. Jag tror att det är underbart och ädelt att ta hand om andra. Upplevelsen som sticker ut för mig när det gäller att bry sig var när min mormor ramlade och bröt armen. Det var under vintersäsongen. Vädret var väldigt kallt, det snöade och marken var också isig.


Skolorna var stängda den dagen men vi fick informationen sent, uppsats om vård. Vi lämnade hemmet och började gå till busshållplatsen för att hinna med bussen, uppsats om vård. Min mormor brukar gå med oss ​​till busshållplatsen och den dagen, uppsats om vård, hon gick med oss ​​till busshållplatsen. Plötsligt föll hon ner och bröt sin högra arm. Jag hjälpte henne omedelbart att resa sig och jag stöttade henne uppsats om vård hon gick hem igen. Hon hade en olidlig smärta. Jag hjälpte henne att stabilisera den brutna armen och la is på uppsats om vård för att minska svullnad. Min mamma tog henne till sjukhuset. När de kom tillbaka, uppsats om vård, Jag tog hand om min mormor, hjälpte till att ta upp hennes kläder på övervåningen, stödja henne gå upp och ner för trappan, ta med henne mat och dryck, dammsuga och organisera hennes rum, tvätta och diska hennes disk.


När hon fortsatte att återhämta sig fanns jag alltid där för henne. Någon gång var vår mamma så upptagen att hon inte ens hade tid för sig själv. Clarie var alltid där för att ta hand om uppsats om vård, laga mat, hjälpa till med vårt skolarbete, organisera och städa vårt hus, ta oss på bio och spel. Ibland hade hon kvar oss en helg. Clarie tog hand om oss som en mamma brydde sig om sina barn. Hon klagade aldrig, rynkade pannan, ansträngde sig eller vacklade. Hon tog på sig ansvaret av hela sitt hjärta. Hon fungerade som en andra mamma för oss. Vi älskar Ms. Omsorg går utöver att ta hand om familjemedlemmar och vänner. Jag packade ett vårdpaket till en familj i Filippinerna i början av Thanksgiving.


Jag var verkligen stolt över att göra det eftersom det var ett sätt att ta hand om andra. Jag fick ett brev från en familj som tackade mig för vårdpaketet. Jag var fylld av glädje när jag visste att jag hjälpte en familj. Att bry sig är att vara medkännande och stödja människor när de går igenom tuffa tider. Att bry sig är att hjälpa andra i tid av behov, uppsats om vård. Omsorg är en bra egenskap för alla att ha och världen kommer att bli en bättre plats om vi bryr oss om varandra. Om du gillade den här uppsatsen, vänligen överväg att göra ett skatteavdragsgillt bidrag till This I Believe, uppsats om vård, Inc. Arbetet med This I Believe är gjort möjligt av individer som du. Överväg att göra ditt avdragsgilla bidrag idag. hem RSS. justera teckensnitt: A A A.


Detta tror jag. Hoppa till innehållet. Att ta hand om andra är bra att göra Ugonna - Olympia, Washington. Åldersgrupp: Under Denna USB-enhet innehåller de bästa This I Believe-ljudsändningarna från de senaste tio åren, uppsats om vård, plus några favoriter från Edward R. Murrows radioserie av s. Det är perfekt för personligt bruk eller klassrumsbruk! Klicka här för att lära dig mer. Sponsra denna uppsats. Donera Om du tyckte om den här uppsatsen, vänligen överväg att göra ett skatteavdragsgillt bidrag till This I Believe, Inc. Copyright © This I Believe, Inc. Vänligen kontakta This I Believe, Inc. Donera Arbetet med This I Believe är möjliggjort av personer som du.


Den avlidne general Colin Powell trodde att Amerika idag liknar det som välkomnade hans invandrade föräldrar för 80 år sedan – ett land baserat på öppenhet, frihet och demokrati för sina medborgare och besökare. Han gick bort 18 oktober, Klicka här för att läsa hans uppsats. Ingen reproduktion eller utdrag är tillåten utan skriftligt medgivande.





tjernobyl uppsats



Omtanke är en bra egenskap att ha. Vad är att bry sig? Att bry sig är när man gör en god gärning för någon, för det är det rätta att göra. När du bryr dig om någon gör du skillnad i världen med vänlighet. Jag tror att det är underbart och ädelt att ta hand om andra. Upplevelsen som sticker ut för mig när det gäller att bry sig var när min mormor ramlade och bröt armen. Det var under vintersäsongen. Vädret var väldigt kallt, det snöade och marken var också isig. Skolorna var stängda den dagen men vi fick informationen sent. Vi lämnade hemmet och började gå till busshållplatsen för att hinna med bussen. Min mormor brukar gå med oss ​​till busshållplatsen och den dagen gick hon med oss ​​till busshållplatsen. Plötsligt föll hon ner och bröt sin högra arm.


Jag hjälpte henne omedelbart att resa sig och jag stöttade henne när hon gick tillbaka hem. Hon hade en olidlig smärta. Jag hjälpte henne att stabilisera den brutna armen och applicerade is på den för att minska svullnaden. Min mamma tog henne till sjukhuset. När de kom tillbaka tog jag hand om min mormor, hjälpte till att ta hennes kläder upp på övervåningen, stödja henne gå upp och ner för trappan, ta med henne mat och dryck, dammsuga och ordna hennes rum, tvätta och diska hennes disk. När hon fortsatte att återhämta sig fanns jag alltid där för henne. Någon gång var vår mamma så upptagen att hon inte ens hade tid för sig själv. Clarie var alltid där för att ta hand om oss, laga mat, hjälpa till med vårt skolarbete, organisera och städa vårt hus, ta oss på bio och spel.


Ibland hade hon kvar oss en helg. Clarie tog hand om oss som en mamma brydde sig om sina barn. Hon klagade aldrig, rynkade pannan, ansträngde sig eller vacklade. Hon tog på sig ansvaret av hela sitt hjärta. Hon fungerade som en andra mamma för oss. Vi älskar Ms. Omsorg går utöver att ta hand om familjemedlemmar och vänner. Jag packade ett vårdpaket till en familj i Filippinerna i början av Thanksgiving. Jag var verkligen stolt över att göra det eftersom det var ett sätt att ta hand om andra. Jag fick ett brev från en familj som tackade mig för vårdpaketet. Det sista värdet jag kommer att nämna är att de är energiska och engagerade. Jag vill att mina framtida patienter ska kunna säga att jag var en fantastisk sjuksköterska.


Jag vill att de ska veta att jag är engagerad i att få dem att känna sig mer än bara en patient. Jag vill också vara en positiv person och även om det är ett hårt och stressigt jobb i slutet av dagen kommer jag att vara glad att jag valde detta yrke. Som sjuksköterska har mina lyckligaste stunder vid sängkanten involverat undervisning, pedagogiska stunder varvade under dagens många uppgifter och tid till att förstå patienter och vad som var viktigt för dem som människor. Men som sjuksköterska har jag ofta känt att jag gjorde mina patienter och deras familjer en otjänst genom att inte ha mer tid att umgås med dem.


Jag har ofta önskat att jag kunde göra mer, spendera mer tid med dem och följa deras utveckling efter att de lämnat sjukhuset. Min arbetserfarenhet av slutenvård har visat mig att jag är beredd att vara på den förebyggande sidan av patientvården, ge konsekvent vård och övergripande säkerställa att alla patientgrupper tas om hand i min... Sjuksköterskan måste vara observant, tuff, kritisk och ifrågasätta allt som har med patientvård att göra om hon tycker att något kan vara olämpligt. Jag har haft glädjen att arbeta som sjuksköterska i två väldigt olika länder, men värderingarna och principerna för mitt yrke är desamma.


Enligt The National League for Nursing, är omvårdnads kärnvärden omsorg, integritet, mångfald och excellens. Jag tror att den dagliga tillämpningen av dessa värderingar hjälper oss att bli bättre sjuksköterskor. Det finns ingen större tillfredsställelse än att trösta en patient och få fram ett leende på läpparna. Jag vill att mitt tålamod och min familj ska komma ihåg hur dedikerad jag var i mitt jobb och hur mycket jag älskade att hjälpa människor. Jag vill att folk ska veta att min passion var att hjälpa människor och göra allt smärtfritt. Jag vill bli sjuksköterska, att mitt tålamod fortfarande håller kontakten med mig och berätta för mig hur bra de har det.


Jag vill vara den som alla ser upp till. Den som alltid vill hjälpa till och alltid fanns där när man behövde någon. Uppgifter för att bli legitimerad sjuksköterska innebär mycket interaktion gentemot patienter och annan sjukvård... Lagarbete är viktigt inom detta område, jag och mina kollegor arbetar tillsammans för att ge bästa hjälp och vård till våra patienter. Jag bär med mig min entusiastiska attityd överallt där jag går och jag visar mina kollegor den största respekten. Jag finner tillfredsställelse i mitt jobb och jag strävar efter att nå högre höjder allt eftersom tiden går. Jag har fantastiska interaktiva färdigheter och jag använder detta för att lysa upp en patients dag. Jag är glad och beredd att satsa på omvårdnad som en livsförändrande karriär som kommer att bidra till andras välfärd. Var och en av dessa patienter ska behandlas med autonomi, välgörenhet, rättvisa och sanningsenlighet.


Det finns många jobb som sjuksköterskan måste utföra men att se hela bilden av patienten samtidigt som hon förespråkar och utbildar verkar vara en av de mest... Även om jag har stort utrymme för förbättringar på alla områden är jag övertygad om att mina färdigheter bara kommer att bli starkare för varje interaktion. Varje aspekt och förmåga av kommunikation jag diskuterade är sammanflätade med komponenterna i relationell praktik, de som förde min vän från en mörk plats av smärta och lidande till helande och acceptans. Som sjuksköterska vill jag sträva efter att bestämt införliva var och en av aspekterna i alla mina interpersonella, intrapersonella och kontextuella relationer.


Jag vill att de individer jag interagerar med ska känna sig hörda, förstådda och stöttade under sina övergångar och svårigheter. Hälsofrämjande inkluderar förebyggande av sjukdomar och hälsorelaterad beteendeförändring eller patienter för att öka deras livskvalitet genom att hämma utvecklingen av kroniska sjukdomar och begränsa möjliga ekonomiska bördor. Vision för mig själv som sjuksköterska Visionen för mig själv som sjuksköterska är alltid att uppmuntra läkning, välbefinnande och skapa positiva upplevelser för mina patienter och deras familjemedlemmar. Mitt mål är att alltid ge patienten respekt, få dem att känna sig bekväma och skapa förtroende med varandra, möta deras behov, svara på deras fråga och vara en förespråkare för dem.


Mina patienter kommer inte att uppleva förlust av kontroll under sin sjukhusvistelse, istället kommer de alltid att inkluderas i sin vårdplan, och deras feedback kommer att uppmärksammas, för att förhoppningsvis omvandla denna sjukhusupplevelse till en positiv upplevelse. Alla dessa aspekter har format min omvårdnadsfilosofi.

No comments:

Post a Comment