Friday, December 31, 2021

Examen från gymnasiet

Examen från gymnasiet



Nu kunde jag fortfarande minnas och praktisera det i mitt liv. Därför lärde vi känna varandra väl. Det var tre lärare som var ansvariga för disciplinavdelningen på vår skola, gick runt och kollade om vi alla nådde examen från gymnasiet standard-. Två tusen stolar var ordnade i flera rader. Stolarna som stod uppställda i hallen på morgonen hade ersatts av några matbord.





Hur man citerar gymnasieuppsatsen



Hem — Uppsatsprov — Utbildning — Gymnasieskola — Gymnasieavslutningstal. Vilket ämne som helst, examen från gymnasiet. Vilken typ av uppsats som helst. God kväll mina klasskamrater, lärare och administratörer, examen från gymnasiet. Jag heter Hara Nekkanti, och jag står framför dig som examensstudent vid Kleinburg Public School och bosatt i Kleinburg. Oavsett hur mycket tröst och tacksamhet som visas mot dessa lärare, personal och till och med mina klasskamrater, kommer det aldrig att räcka. Examen är en av de viktigaste delarna i livet eftersom det fyller upp det tomma kapitlet i min livsbok, så det kan stanna hos mig för alltid som ett minne och så mycket mer. Den här kvällen handlar inte bara om examen, utan det handlar om att känna igen prestationer från det förflutna och börja längre oavsett hur mycket kampen är, examen från gymnasiet.


Att ha sällskap av familjen hjälpte mig utan tvekan att bli den jag är idag. Uppmuntran var en av de många fina saker de har gjort för mig. De har uppmuntrat mig att plugga hårdare när jag inte velat det, och pressa mig till gränsen tills mina ambitioner och drömmar i livet uppnås. Kleinburg Public School är inte en vanlig skola, det är en skola som alla älskar och är fylld med år av minnen. Även om detta var mitt första skolår här, finns det redan många fina minnen som kommer att komma ihåg. Att vara en del av många klubbar i den här skolan och att vara aktiv i idrottslag visar verkligen hur mycket kärlek som visas mot den här skolan. Jag vill särskilt tacka Ms. Anile för att ha hanterat mina dumheter under hela året och inte skickat mig till kontoret när du borde ha gjort det.


Uthållighet och respekt är de två saker som jag har lärt mig att följa och använda under hela året. Konsten att lyssna och vara inkluderande är fortfarande två saker som fortfarande måste bemästras av mig. Att lyssna är nyckeln till allt i klassen, utanför klassen, sport och så vidare. För alla sportfans där ute, om det fanns 5 sekunder på klockan för att träffa en matchvinnare, skulle tränaren ringa timeout för att berätta spelet, men du skulle behöva lyssna för att underlätta spelet. Även om du inte är intresserad av det du lär dig, gör lyssnande dig nyckeln till framgång i framtiden.


Det var alltid folk som skrek på varandra om vem som får basketplanen i rasten, men om vi alla spelade tillsammans skulle det inte vara några problem. Det är en sak som alla behöver förbättra i sina liv. Vi måste sluta se på varandra som olika människor och se varandra som en. Vi är alla ett och så länge vi förblir enade kan ingenting knäcka oss. Sist men inte minst, det finns mycket uppskattning av mig mot Ms. Anile, Mr. Herbert, Ms. Mischenko, Mr. Morandi, vårdnadshavarna, personalen och alla andra för att ha gett mig glädje i år. Dessa hedervärda människor hjälpte mig att bygga vidare på mina misstag och vara en ledare som följer min egen väg. Det finns också massor av uppskattning mot examen från gymnasiet mina vänner genom att inte förändra mig som person och vara sann mot dig själv genom att vara de människor du är.


Sammantaget var det här året fullt av upp- och nedgångar, och det här året kommer aldrig att glömmas i mitt liv. Kom ihåg: Detta är bara ett exempel från en studiekamrat, examen från gymnasiet. Från 3 timmars leverans. Tyvärr är kopiering inte tillåten på vår webbplats, examen från gymnasiet. Vi kommer då och då att skicka dig kontorelaterade e-postmeddelanden. Denna uppsats är inte unik. Tyvärr, vi kunde inte parafrasera den här uppsatsen. Våra professionella skribenter kan skriva om det och ge dig ett unikt papper. Vill att vi skriver en bara för dig? Vi använder cookies för att göra din webbplatsupplevelse personlig, examen från gymnasiet. Denna uppsats har lämnats in av en student.


Detta är inte ett exempel på det arbete som skrivits av professionella essäförfattare. Gymnasieexamen Tal Ämne: Utbildning Kategori: Utbildningssystem Ämne: Gymnasie Page 1 Ord: Publicerad: 10 april Nedladdningar: Ladda ner Skriv ut. Få hjälp med att skriva. Pssst... vi kan skriva en originaluppsats bara för dig. Din tid är viktig. Få hjälp med uppsatsen. Relaterade uppsatser High School Education Review Essay. gemenskap Examen från gymnasiet i gymnasiet borde inte vara Examen från gymnasiet Uppsats. A Quest For Excellence av Arcadia High School Essay. Obligatorisk ålder för skolnärvarouppsats. En kritik examen från gymnasiet i Fremont High School, en artikel av Jonathan Koziol Essay.


Mina planer för att undervisa gymnasiet engelska uppsats, examen från gymnasiet. Francine Proses åsikter om varför amerikanska gymnasieelever hatar litteraturuppsats. Ett argument för att flytta starttiden för gymnasieelevers uppsats. Påstående om maskulinitet i gymnasiet genom kontroll och dominans inom manliga och kvinnliga interaktioner i Dude, You're a Fag, en bok av C. Pascoe uppsats. Hitta gratis uppsatser Vi förser dig med originaluppsatsprover, perfekt formatering och styling. Citera denna uppsats För att exportera en referens till denna artikel, välj en referensstil nedan: APA MLA Harvard Vancouver High School Graduation Speech.


Gymnasieavslutningstal. Gymnasieavslutningstal [Internet]. Beställ nu. Kontrollera din inkorg. Beställ nu. Relaterade ämnen Utbildningens betydelse Uppsatser Fallstudie Uppsatser Undervisning Filosofi Uppsatser Första skoldagen Uppsatser Specialpedagogiska uppsatser. Hallå där! Är du intresserad av att få ett skräddarsytt papper? Kolla in det! Har svårt att hitta den perfekta uppsatsen? Anlita en författare. Jag förstår. Har inte hittat rätt uppsats? Få en expert att skriva det du behöver! Få ditt papper nu. Professionella skribenter och forskare. Källor och citat tillhandahålls.





uppsatser om höjder



Jag vill särskilt tacka Ms. Anile för att ha hanterat mina dumheter under hela året och inte skickat mig till kontoret när du borde ha gjort det. Uthållighet och respekt är de två saker som jag har lärt mig att följa och använda under hela året. Konsten att lyssna och vara inkluderande är fortfarande två saker som fortfarande måste bemästras av mig. Att lyssna är nyckeln till allt i klassen, utanför klassen, sport och så vidare. För alla sportfans där ute, om det fanns 5 sekunder på klockan för att träffa en matchvinnare, skulle tränaren ringa timeout för att berätta spelet, men du skulle behöva lyssna för att underlätta spelet. Även om du inte är intresserad av det du lär dig, gör lyssnande dig nyckeln till framgång i framtiden.


Det var alltid folk som skrek på varandra om vem som får basketplanen i rasten, men om vi alla spelade tillsammans skulle det inte vara några problem. Det är en sak som alla behöver förbättra i sina liv. Vi måste sluta se på varandra som olika människor och se varandra som en. Vi är alla ett och så länge vi förblir enade kan ingenting knäcka oss. Sist men inte minst, det finns mycket uppskattning av mig mot Ms. Anile, Mr. Herbert, Ms. Mischenko, Mr. Morandi, vårdnadshavarna, personalen och alla andra för att ha gett mig glädje i år. Dessa hedervärda människor hjälpte mig att bygga vidare på mina misstag och vara en ledare som följer min egen väg. Det finns också massor av uppskattning mot mina vänner genom att inte förändra mig som person och vara sann mot dig själv genom att vara de människor du är.


Sammantaget var det här året fullt av upp- och nedgångar, och det här året kommer aldrig att glömmas i mitt liv. Kom ihåg: Detta är bara ett exempel från en studiekamrat. Från 3 timmars leverans. Tyvärr är kopiering inte tillåten på vår webbplats. Vi kommer då och då att skicka dig kontorelaterade e-postmeddelanden. Denna uppsats är inte unik. Tyvärr, vi kunde inte parafrasera den här uppsatsen. Våra professionella skribenter kan skriva om det och ge dig ett unikt papper. Vill att vi skriver en bara för dig? Vi använder cookies för att göra din webbplatsupplevelse personlig. Denna uppsats har lämnats in av en student. Detta är inte ett exempel på det arbete som skrivits av professionella essäförfattare. Gymnasieexamen Tal Ämne: Utbildning Kategori: Utbildningssystem Ämne: Gymnasie Page 1 Ord: Publicerad: 10 april Nedladdningar: Ladda ner Skriv ut.


Få hjälp med att skriva. Pssst... vi kan skriva en originaluppsats bara för dig. Din tid är viktig. Få hjälp med uppsatsen. Relaterade uppsatser High School Education Review Essay. Samhällstjänst i gymnasiet bör inte vara obligatorisk uppsats. A Quest For Excellence av Arcadia High School Essay. Obligatorisk ålder för skolnärvarouppsats. Om du hade ett långt hår över axeln var du tvungen att knyta håret med svart gummiband. Medan pojkar måste klippa håret tillräckligt kort. Det var tre lärare som var ansvariga för disciplinavdelningen på vår skola, gick runt och kollade om vi alla nådde standarden. Sedan berättade läraren som var ansvarig för den här examensceremonin, Miss Lim, för oss vad vi skulle göra senare, hur vi gick in i hallen och var vi skulle sitta.


Hallen pryddes av ballonger och band. Två tusen stolar var ordnade i flera rader. På repetitionen övar vi examenssången som vi skulle sjunga den senare. Vår skolas symfoniband skulle vara ackompanjemanget för den här låten. Alla i min klass var så glada utom Jensen, den känslomässiga killen. Han kämpade mot tårarna när jag tittade på honom. Jag försökte trösta honom. Nätverket är så bekvämt att vi fortfarande kan Skype oavsett var du är. Människor är känslomässiga och känslomässiga varelser. Jag kunde se detta från Jensen. En halvtimme efter repetitionen började ceremonin.


Vi stod i rad utanför hallen medan andra elever, lärare och föräldrar satt inne. Min mamma kom för den här ceremonin medan min pappa inte kunde göra det eftersom han arbetade utanför staten. När Miss Lim gav oss signalen visste vi att det var dags för oss att gå in i hallen. Det var en röd matta hela vägen från dörren till scenen. Jag kände mig konstig när jag klev på röda mattan. De som satt i hallen stirrade på oss. När alla utexaminerade hade satt sig ner meddelade emceeen att ceremonin började. Jag letade efter min mamma men jag kunde inte hitta henne eftersom det var runt två tusen människor i hallen. Alla studenter sjöng så högt vi kunde. Efter det höll rektorn oss ett tal. Vår rektor var en medelålders man som lärde oss att tacka.


Tack och förlåtelse var de två saker som han betonade mest. Utbildning var viktigt, men utbildning av sinne och tanke var viktigare. Läraren kan lära dig kunskaperna; de kan också lära dig hur du ska vara en människa med gott sinne och eftertanke. Jag lärde mig att vara tacksam och förlåta av rektorn. Nu kunde jag fortfarande minnas och praktisera det i mitt liv. Utexaminerade representanten Wan Ting, som var en tjej som hade gjort bra ifrån sig både den akademiska verksamheten och läroplansverksamheten, höll ett examenstal för oss. Det svåraste är att bara säga hejdå. Det var sant att det var det svåraste för oss att säga adjö efter att ha varit tillsammans i sex år. Sedan stod alla akademiker i kö och fick intygen av rektorn en efter en.


Det var ögonblicket som vi hade väntat på länge. Vi tillbringade sex år i skolan och lärde oss och studerade. När vi fick certifikatet var det dags för oss att börja vår nya resa. Några av oss valde att avancera studier; några av oss valde att börja jobba efter detta; Oavsett vad vi valde var det en ny resa. Medan jag väntade på att få certifikatet kände jag mig så nervös att min hand började svettas. Genomförandet av sex år av mitt gymnasieliv var äntligen här. Jag fick mitt examensbevis av rektorn. Jag såg min mamma vänta på mig under scenen med en bukett solrosor. Jag tog blomman och kramade henne. Jag gick tillbaka till min plats eftersom vi fortfarande hade en sak att göra, som var att sjunga examenssången. När dirigenten för symfonibandet gav oss signalen ställde vi oss upp och förberedde oss för att sjunga.


Jag tittade på andra och jag visste att jag inte skulle gråta. Kanske visste jag att jag skulle träffa dem snart; kanske visste jag att detta inte var slutet på vår vänskap. Men de flesta av studenterna grät när de sjöng sången. Oavsett hur länge vi hade hållit ihop, var det dags att säga adjö. Jag visste att det gjorde ont att veta att du lämnade de människor som hade knutit ihop sig i en klass. Efter ceremonin började vi ta bilder i vilket hörn av vår skola som helst. Idrottsplatsen som pojkar brukade spela basket medan tjejer chattade under idrottsklassen; matsalen som vi tog vår frukost och lunch under rasten; väggen bredvid konstrummet som var full av målning; gården som var omgiven av fyra byggnadskvarter som brukade vara vår samlingsplats; klassrummet som vi använt i ett år.


Dessa platser var fulla av vårt minne. Vi gick till alla våra lärares kontor och sa hejdå till dem. Efter att ha tagit bilderna var det nästan eftermiddag. Jag hade gått i samma klass med Khai Ling sedan grundskolan. Därför lärde vi känna varandra väl. Vi hade en rolig tid att klä ut oss och sminka oss själva. Jag valde en enkel svart klänning medan Khai Ling valde en rosa klänning. Smink var verkligen fantastiskt att dina ögon kunde vara större, din hud kunde bli slätare och till och med ditt ansikte kunde se mindre ut. Under tiden pratade vi om vår framtid, våra drömmar, våra liv och annat som vi kunde prata om.


Vi båda var entusiastiska över festen. Vi nådde vår skola igen på sid. Festen hölls i salen av elevrådet. Stolarna som stod uppställda i hallen på morgonen hade ersatts av några matbord. Några stolar lämnades kvar och ordnade med det runda bordet. Några poplåtar spelades genom högtalaren. Vi såg några av våra klasskamrater och alla hade klätt sig fint. Inte bara akademiker skulle delta i denna fest, lärarna var också inbjudna att delta i festen. Därför kunde jag se några lärare, särskilt kvinnliga lärare utklädd och smink.

No comments:

Post a Comment